29 Kasım 2011 Salı

The Thing


merhabalar sayın okur, bugünlerde biraz zor günler geçiriyorum... fizyolojik psikolojik vs vs...
geçen yıl tam da bu zamanlarda yaşadığım bir sıkıntı tekrar etti hatta geçen yıl aynı gün burada bahsettiğim, adını da Trevor Reznik sendromu koyduğum (makinist filminde uyuyamama hastalığına yakalanan karakter) bu rahatsızlık, yine tamda aynı tarihlerde nüksetti. çok garip değil mi ? aynı tarihte aynı sıkıntı... her neyse, yine uykum gelsin diye elimden geleni yapıyorum yine, filmler izliyorum tv de gündüz kuşağında izlediğim ne varsa gece tekrar geçiyorum yani...

geçen gece yine sırf uykum gelsin diye konusuyla çokta ilgilenmeden, hatta saçma olsun da sıkılıp uyuyayım diye özellikle açtığım bir filmden bahsetmek istiyorum...

the thing (şey)

film antartika da buzulların arasında bulunan bir canlının araştırılmasıyla başlayan olayları konu alıyor... bu şey yaklaşık 100 bin yıldır bir buz kütlesinin içinde hapsolmuştur. bir grup bilim adamı onu olduğu yerden çıkarır...

not: aslında yaratıklı filmleri hiç sevmiyorum ben, Alien tarzı filmler benim tarzım değil... yapay geliyor bana, birde bu yaratıklar bi şekilsiz bi tipsiz oluyorlar ki anlatamam. bari diorum; yaratık olsun hobi olarak yine olsun ama yakışıklı falan yapsınlar da izlenir kılsın biraz filmi...

neyse efenim bir kalıp buz içinde araştırma merkezine getirilen bu şey, birden gece yarısı buzu kırarak kaçar, bütün mevzu bundan sonra başlar işte, bu yaratık dokunduğu insanların bedenine bürünüp herkesi kandırabilme özelliğine sahiptir.
esasında atladığım bir şey var, bu yaratığın bulunduğu yerde buzulların 200 metre altına kadar uzanan bir çatlak oluşur ve o esnada o çatlağın altında kocaman bir uzay mekiği bulunur, bu yaratık muhtemel uzay mekiğinden çıkmış ve kurtulmaya çalışırken buz tutmuş ve hapsolmuş olduğu düşünülmektedir.

filmin kurgusu güzeldi ve sonuna kadar uyumadan izledim :)

yaratıklı olması dışında beni rahatsız eden birşey yoktu. bu arada The Thing 1982 yılında çevrilen aynı isimli diğer filmin başlangıcını anlatıyor... 82 yapımında gelişen olayların nasıl başladığını anlatan bir film, güzel kurgulanmış...

anlamadığım tek nokta: bu ecüş bücüş, kolu bacağı neresi, götü başı neresi belli olmayan o yaratıklar, insan üstü teknolojiyle üretilmiş o uzay mekiğini nasıl kullanıyorlar ki :/ ilginç :P

Hiç yorum yok: