6 Ocak 2011 Perşembe

ben çocukken salaktım 2


yaz yaz bitmez bu çocukluğum...

salaklıklarım bile 2 post haline geldiyse ohoooooooo :)

aynı dönemlerde doğan bir çoğumuzun çocukluğunda en sevdiği şarkıcılar bellidir... ahh bizim zamanımızda..... diye başlayan cümleleri kurmama bir engel yol sanırım artık... hayatımın 27 yılını geride bırakmış biri olarak :S

hangi çocuk "şurası gözgöze geldiğimiz yer, şurası eğlenip güldüğümüz yer" diye başlayan o şarkıyı baştan sona ezbere bilir ? biz biliriz işte.. biz yıldırım bekçi ve nalan altınörs'ü dinleyerek büyümüş zavallı bir nesiliz... tv de günde 1 saat mecburi tsm dinletisi ve henüz özel kanalların olmayışı bizi mecbur bıraktı tüm bunlara...

kaç tane çocuk şuan viladimir putin'i tanıyordur ? biz o zamanlar sovyetler birliği lideri mihail gorbaçovu yakınen tanırdık...

gorbaçov'un kafasında bi leke var ya hani, her tv ye çıktığında ilgimi o leke çekerdi. anneme sordum bir gün "anne o adamın kafasındaki ne? "

annem yaratıcı cevaplarından birini patlatır yine "kuş sıçmış"

yani kadın şimdi leke dese nasıl leke sorusunun geleceğini biliyor... doğum lekesi dese durum daha vahim...

bir de benazir butto vardı rahmetli... benazir butto çıkar böyle bir kürsüye bas bas bağırarak anlatırdı bişeyler... o zamanlar çok sık çıkardı tv ye bir de hamileydi... hep öyle bağırırken doğuruverecek diye pür dikkat izlerdim onu....

çocukken annem beni kızdırmak için seni ben çingenelerden aldım derdi... hepimiz duymuşuzdur bu saçmalığı sevgili annelerimizden...

bende kendimi yırta yırta ağlaerdım

- beni gerçek anneme götürün çingenede olsa annem benim o beni ona götürün diye...

allahım ne trajedi.. dışarıdan biri duysa gerçek sanacak o derece...

babam acayp severdi beni, öle taparcasına... hiç kızamazdı bana işten eve gelir gelmez beni hooop kucağına alır hoplatır zıplatır.. yoruluncada dizlerine oturtup bazı tekerlemeler söylerdi...

çan çan çikolota, hani bana limonata, limonata bitti, simone'un başı bitliiiiii...... der kafamı gıdıklardı...

ben küçükken salaktım ama abim benden de salaktı.. tahminen 4 yada 5 yaşındayken (ki o zamanlar abimde en fazla 7 veya 8 ) mahalleye yeni taşınmışız. mahallenin tüm çocukları hummalı bir çalışma içinde arka bahçeye çukur kazıyorlar... gittik yanlarına abim ne yaptıklarını sordu... liderleri olan x abla cevapladı

- uzay gemisi yapıyoruz.. tamamlayınca uzaya gidicez herkes evden bişey getirecek, biri tüp biri ekmek vs vs...

eve döndükten sonra abime dedim ki;

- abi sen o kıza inandınmı ?

ne dese beğenirsiniz

- heralde kızım anlattı bana daha öncede uzaya gitmişler orada atlı kovboylar varmış....

ah abim benm !!!

tabi o dönemler kovboy filmleri moda trt her pazar bir kovboy filmi dayar ekrana izle babam izle.. yaa inancaktım belki bende ama çukur kazmak saçma geldi :)

işte böyle sayın okur... çocukluğum trajikomik bir şekilde geçti benim.. devamı gelecektir :)

Hiç yorum yok: