24 Kasım 2011 Perşembe

zavallı açlık sınırındaki ben !


sanırım artık iyileştim...
yani sabahları konuşunca ses tellerimden çıkan çift ve çatlak sesi saymazsak pek bir şeyim kalmadı.
hastalıkla beraber sigarayı da bıraktım... aslında sigara içmem yıllardır yasak, ara ara bıraktım 1 sene 1 buçuk sene gibi aralar verdim ama istikrarı yakalayamadım... bu kez bırakmış olmak için bırakmadım aslında, hastayken içtiğim sigaranın dumanının nereme gittiğini hissedemeyince ve ağzımın içinde genzimde yanık bir tat bırakınca içemeyeceğimi anladım... sonra 1, 2, 3, 4 gün derken "bir daha içmiim ben bu zıkkımı" diye bi karar aldım kendi kendime. bu gün 10. gün oldu. içersem ayıp olacak artık.

anneme sigarayı bıraktığımı söylemedim, ben hastayken ziyaretime geldi hiç içmedim ama farketmedi bile, sanırım hasta olduğum için içmediğimi sandı.

en yakın arkadaşıma da söylemedim, en yakın arkadaşım sigara içmiyor, sigaradan nefret ediyor hatta o, kola, çay, alkol bile içmiyor. o halde çayın tiryakisi ve alkol de kullanan biri olarak nasıl hala en yakın arkadaşım olduğuna inanamıyorum :D

bakın aklıma ne geldi, ben taaa bekarken arkadaşlarımla buluşup bazen bikaç bira içerdik nevizade de ve çoğu zaman dönüşte ona giderdim, genelde eve yetiştiğimde çok sıkışmış olur ve zile basıp merdivenlere otururdum. o kapıyı açtığında beni merdivenlerde otururken görünce "yine mi içtin seeeennn" diye bana alkolik koca muamelesi yapardı... asla hiçbir zaman o kadar alkolik olmadım ben. kendisi hayatı boyunca 1 kadeh bile içmediği için ona 2 bira alkolik olmaya yetecek ölçüde gelirdi hep :)

neyse, ne anlatıyordum ben... sigarayı bıraktım evet...

hayatım boyunca (ergenlik dönemimde çok kısa bi süre hariç) hep 55 ile 58 kilo arasında gidip geldim. 58 kilo size çok gelmesin şimdi benim boyum 1.78 yani 58 kilo iken bile 36-38 beden aralığındayım. ve 55 kilo olduğum zamanlar ise aynı afrikalı somalili çocuklar gibi kemiklerim sayıldı, insanların acıyarak baktığı, her gördüğünde bi değişiklik olmamasına rağmen "aa sen yine mi zayıfladın" dediği biri oldum... aslında ben aynaya bakınca yinede hep kocaman bir popo görüyordum, kalın bacaklar görüyordum. vs vs... ama yinede etki altında kalıp kilo almaya çabalıyor ve bırakın kiloyu gram bile alamıyordum...

hayat boyu tek öğünle beslenebilirdim, açlık hissetmezdim. bana ne olduysa hastayken oldu arkadaş... daha 2 gün önce sigarayı bıraktım diye "yaa simonecim bende bırakıcam ama kilo alırım diye korkuyorum" diyen arkadaşıma "aa valla hiç kilo falan almadım ben. hatta ne zaman sigarayı bıraksam daha çok kilo veriyorum" demiştim... bu kız bana ah mı etti naptı, şimdi her akşam "çikolata yemesse ölecek" hastalığına yakalanmış gibi çikolata krizine giriyorum. yemek masasından kalkıyorum çayla ıvır zıvır yiyorum çay bitio meyve, meyve bitio yine ıvır zıvır, her akşam 1 adet o kocaman kare ülker çikolatadan yemessem gece uykularım kaçıyor... ne oluyor böyle anlamıyorum... şuan tüm bu yazıları yazarken aklımda olan tek şey üstü yoğurtlu makarna :S

bu durumdan şikayetçi değilim henüz. bak henüz diorum çünkü böyle giderse sürekli kilo alır alır ve stüdyodan bozma evimize sığamayabilirim :/ yıllarca kilo almak için atmadığım takla kalmadı ama şimdi sigarayı bırakınca birden iştahım açıldı :/ işin kötüsü "asla sigara bırakmak kilo aldırmaz" diye referans olduğum arkadaşım bu yazdıklarımı okursa ayvayı o zaman yicem :/

dün gece yatmadan önce tartılayım dedim, gözlerim yuvalarından fırlayacaktı. 60.4 kilo gösteriyordu, sabah kalkıp tekrar çıktım tartıya bu kez 58.6 gösteriyor ? yani uyurken neredeyse 2 kiloya yakın kaybetmişim :D böyle saçmalık olur mu ? hayır hayır tartıldıktan sonra tuvalete falan da girmedim, sadece uyudum yahu... çok garip geldi bana. bu olayı test etmek için bu gece ve yarın sabah tekrar tartılacağım... hedefim 63 kilo. eğer 63 kilo olusam ve o kiloda sabit kalabilirsem daha sağlıklı görüneceğim.

geçen yaz internette bi kilo kontrolü sitesi buldum, kilonuzu ve boyunuzu yazıyorsunuz size olmanız gereken kiloyu söylüyor.. oraya boyumu ve kilomu yazınca kırmızı bir yazı yanıp sönmeye başladı "açlık sınırındasınız, derhal bir uzmana başvurun" :) gülsem mi ağlasam mı bilemedim... olmam gereken kilo ise 70 küsür civarı bişeymiş... :D yani benim bir dev olmamı istiyordu site, ama ben 63 kiloyu kafi buluyorum...

Hiç yorum yok: