27 Aralık 2011 Salı

sihirbaz


animasyon deyince akan sular durur bende, iyisini de kötüsünü de izlemeden edemiyorum. başka bir dünyanın kapıları açılıyor önümde, gerçek olmayan ve olmayacak başka başka dünyaların...

dün uzun zamandır izlemek istediğim ama bir süredir unuttuğum "sihirbaz" adlı animasyonla karşılaşınca, daha fazla ertelemek istemedim.

sihirbaz, bir türlü tutunamayan, gösterileri alkış toplamayan bir sihirbazın, sahneye çıktığı bir eğlence mekanında tanıştığı küçük ve kimsesiz temizlikçi kızla olan yol hikayesini anlatıyor.

zavallı fakir kız sihirbazın, her şeyi sihirle elde edebileceğini düşünür, sihirbaz ise bu kızın hayallerini yıkmak istemez, beraber avrupay'ı gezip yeni işlerin peşinde koşarlar, kız ona sadece yol arkadaşlığı yapmaktadır, sihirbaz ise kızın hayallerini gerçekleştirmek için hiç bilmediği işleri yapmakta.

ilginç bir anlatımı var filmin, belki sıkılabilirsiniz izlerken, çünkü eski tarz çizimleri ve neredeyse sıfıra yakın diyaloglarıyla, garip bir film, filmin sonun da ince bir detay var, anlayana... açıkçası ben sevdim sihirbazı. bana çocukken izlediğim çizgi filmleri anımsattı...

Hiç yorum yok: